Tuesday, November 13, 2012

SZATA ZDOBI CZLOWIEKA!

A tak tylko mi wpadlo w oko cos "Grzeczna czy rozwydrzona?"  Znam dziewczyne z tego eksperymentu i jej ciekawe podejscie do  tematow badawczych jak i samego procesu dzialania.
No, no.  Laski potwierdzily prawde najprawdziwsza, jak cie pisza, tak cie widza,
szata zdobi czlowieka, a nauczyciel tez sadzi po pozorach.
Coz, poznalam cala mase pedagogow (3 podstawowki) liceum, studia...  I naprawde na palcach jednej reki moglabym zliczyc tych Prawdziwych, z powolania, ktorzy umieja pedagorzyc, pedagogizowac, podogadzac i podokuczac tak, by czegoc naumiec tepe strzaly w naszych szkolach. Kilku bylo takich, co mi oczy na cos otowrzylo, objasnilo i wytlumaczylo jak nalezy, takich co pozbawieni kompleksow, potrafia szanowac takze ucznia i znalezc z najwiekszymi zadziorami jakies porozumienie. Reszta... pozal sie Boziu, ze strachu przed wolnym rynkiem i sila rozpedu po kursie pedagogocznym na studiach, trafia do szkol na cieple nauczycielskie posadki i tak potem tak sobie pierdzi w stolek, nie znoszac mlodziezy, nie rozumiejac, gardzac i tylko kurczowo trzymajac sie dziennika jak brzytwy, by nie zatonac doszczetnie.
Nauczyciel powinien miec wolny otwarty umysl, a tu dziewczyny pokazuja na dzien dobry jak sie klasyfikuje dzieci:
fota z podlinkowanej powyzej strony GW - od autorek pracy

Mozna z odrobina obludy wykorzystywac takie patrzenie i sterowac sterowcami. Milosnik kultury antycznej doceni na egzaminie bizuterie w stylu greckim z odpowiednio dobranym ufryzowaniem, zagorzaly katolik, ojciec 7-miorga dzieci - spojrzy laskawszym okiem na krzyzyk na szyi i skromna spodnice 3/4 w kolorze szaro-burym, a profesor dziadek, ktory nad zycie kocha swe wnuczki znajdzie nic porozumienia z lekko infantylna, slodka, pozbawiona sexualnych konotacji studentka, ktora bedzie mu sie kojarzyc z nastoletnia, niewinna wnusia.
Gorzej, gdy zapieramy sie w swym nonkonformizmie. Jest pod gorke. Bardziej niz "my odrzucamy zastana rzeczywistosc" , zastana rzeczywistosc odrzuca nas.




No comments:

Post a Comment